25 Σεπ 2007

Περι Γ’ Βάθμιας Εκπαίδευσης (Γενικά) - (Μέρος Α')

Κάπου διάβασα πως οι γραμματείες κάποιων Πανεπιστημιακών τμημάτων έστειλαν επιστολή στους «αιώνιους φοιτητές» για να τους ειδοποιήσουν ότι έχουν υπερβεί το πρόγραμμα σπουδών.

Δεν ξέρω αν αυτό σημαίνει πως άρχισε να τίθεται σε εφαρμογή ο περίφημος Νόμος-Πλαίσιο για την παιδεία, αλλά πριν αρχίσουμε να κατακρίνουμε και να κατηγορούμε θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις πτυχές του θέματος.. Και μια πτυχή λοιπόν, είναι πως κάποτε στην Ελλάδα, το δύσκολο ήταν να μπεις στο πανεπιστήμιο και το εύκολο να βγεις από αυτό. Και τότε υπήρχαν αιώνιοι φοιτητές, αλλά δεν τους απασχολούσε αν θα πάρουν ποτέ το πτυχίο τους.. Οι πιο πολλοί είχαν βρει κάτι πιο κερδοφόρο και εποικοδομητικό ίσως να κάνουν στη ζωή τους. ..

Κάποτε για να μπεις στο Πανεπιστήμιο, έπρεπε να δώσεις Πανελλήνιες γραπτές εξετάσεις (ναι, τότε με τις δέσμες), η εξεταστέα ύλη ήταν μεγαλύτερη και δυσκολότερη απ ‘ότι σήμερα – αυτό επιβεβαιώνεται και με τα στατιστικά που ήθελαν τους έλληνες μαθητές να διαπρέπουν σε διεθνείς διαγωνισμούς φυσικής και μαθηματικών σε αντίθεση με σήμερα που έρχονται τελευταίοι-, οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια ήταν τόσοι όσοι έπρεπε για να λειτουργεί σωστά το τμήμα, και περνούσαν οι καλύτεροι! ( καλά, πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις). Ο θεσμός των πανελληνίων εξετάσεων με τις δέσμες μπορεί να ήταν ψυχοφθόρος για τις ευαίσθητες ψυχές των 18χρονων μαθητών, να προωθούσε τον ανταγωνισμό και να ενίσχυε την παραπαιδεία, όμως κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει πως το σύστημα αυτό με τις δέσμες και τον περιορισμένο αριθμό φοιτητών ανά σχολή ήταν το πιο αξιοκρατικό μέχρι τώρα, τουλάχιστον σε επίπεδο γνώσεων!

Στη σύγχρονη Ελλάδα όμως, βλέπουμε υποτιμητικά όσους δεν έχουν χρήμα ή έστω ένα πτυχίο πανεπιστημίου (τώρα είναι ακόμα χειρότερα, «μετρούν» μόνο οι πλούσιοι), και έτσι όσοι δεν τα κατάφερναν, τους έστελναν οι γονείς τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού (Βουλγαρία, Ρουμανία, Αγγλία, Αμερική, ανάλογα με την οικονομική ευχέρεια κάθε οικογένειας). Σημείωση: Η νοοτροπία αυτή ήταν και είναι ο κανόνας, αλλά δεν υποτιμώ την αξία των φοιτητών που ξενιτεύτηκαν! Ίσα ίσα που καμιά φορά το πείσμα τους και ο στόχος να πετύχουν τους βοήθησε να καταξιωθούν, σε αντίθεση με τους Εν Ελλάδι συμφοιτητές τους..

Το χαμένο συνάλλαγμα και η νοοτροπία των Ελλήνων γονέων που θέλουν τα παιδιά τους επιστήμονες (και όχι ο στόχος για αναβάθμιση της ποιότητα διδασκαλίας των δημόσιων σχολείων), οδήγησαν τις Κυβερνήσεις σε «Στροφή προς τα Αριστερά»! (Πολλοί ισχυρίζονται πως δεν πέρασαν στο πανεπιστήμιο επειδή δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν φροντιστήριο ή να σπουδάσουν στο εξωτερικό – Παρόλ’ αυτά, ένα ΤΕΙ ρε παιδιά θα μπορούσατε και χωρίς φροντιστήριο αν θέλατε.. ). Ο τρόπος εισαγωγής στα Ελληνικά Πανεπιστήμια έγινε πιο χαλαρός, η δύσκολη εξεταστέα ύλη αφαιρέθηκε, προστέθηκαν νέα πανεπιστημιακά τμήματα (με μηδενικό ενδιαφέρον) και αυξήθηκε ο αριθμός των εισακτέων φοιτητών και κατά συνέπεια των τμημάτων. Η αύξηση της ποσότητας - ειδικά κάτω από αυτές τις συνθήκες –δε συνεπάγεται και αύξηση της ποιότητας.. Έτσι φτάσαμε στο σήμερα, όπου φοιτητές εισάγονται σε πανεπιστημιακές υποτίθεται σχολές με βαθμό 8 και 9, όπου οι αιώνιοι φοιτητές είναι πιο πολλοί από ποτέ, το επίπεδο των Ελληνικών πανεπιστημίων πέφτει συνεχώς συμβαδίζοντας με αυτό των φοιτητών, τα μεταπτυχιακά τμήματα πολλών τμημάτων που δεν έχουν ζήτηση λειτουργούν μόνο και μόνο για να μη «χαθούν» τα κοινοτικά και κρατικά κονδύλια και κατηγορηθούν οι υπεύθυνοι για «αδράνεια», και οι άνεργοι πανεπιστήμονες συνωστίζονται για μια θέση στο δημόσιο, ή υποχρεώνονται σε κάποιο "μέσο" που μεσο-λάβησε για να προσληφθούν μέσω προγραμμάτων stage σε κάποια εταιρία ή σε γνωστό τους ελεύθερο επαγγελματία για να κάνουν όλες τις χαμαλοδουλειές...

Με αυτήν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα στα Ελληνικά πανεπιστήμια (και έξω από αυτά), η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να βάλει φρένο στους «αιώνιους φοιτητές» επιβάλλεται! Απ’ ότι είχα διαβάσει πέρυσι, από την απόφαση αυτή εξαιρούνται οι φοιτητές του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Από τη μια είναι λογικό, το ΕΑΠ είναι μεν το 19ο κρατικό πανεπιστήμιο (αν και από τότε που δημιουργήθηκε λειτουργεί με προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή και ΟΧΙ με πρυτανεία - Αν είναι δυνατόν!!), αλλά οι φοιτητές του μπαίνουν με κλήρωση και εξαιρούνται της «δωρεάν δημόσιας παιδείας» αφού πληρώνουν 8400 ευρώ το λιγότερο για να αποκτήσουν το πτυχίο σε 4 χρόνια. (Με την προϋπόθεση ότι θα περάσουν όλα τα μαθήματα με την 1η, αλλιώς θα ξαναπληρώσουν το 1/3). Αυτοί μπορούν να αποκτήσουν πτυχίο το πολύ σε 12 χρόνια! Από τη μια αδικία στην άλλη πάμε...

Σα να μην έφταναν όλα αυτά και αντί να προβληματιστούμε που ήδη για πολλούς τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά αποτελούν «υποχρεωτική εκπαίδευση» πλέον, σκεφτόμαστε να επιτρέψουμε και τη λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων (για αυτά θα μιλήσω κάποια άλλη φορά)!

Ίσως έχουμε παρεξηγήσει όλοι μας το ρόλο που πρέπει να έχει η Γ’Βάθμια εκπαίδευση.. Ίσως πρέπει να πάψουμε να σπουδάζουμε με σκοπό να βρούμε δουλειά.. Ίσως πρέπει παράλληλα με την ενίσχυση της έρευνας μέσω κρατικών επιχορηγήσεων να δοθεί το πράσινο φως και στην ιδιωτική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων για ερευνητικά θέματα.. Ίσως η απαξίωση της εξειδίκευσης και του καταμερισμού (λόγω κορεσμού επιστημόνων) από την αγορά εργασίας μας αναγκάσει να ανοίξουμε τους ορίζοντές μας και να ρισκάρουμε περισσότερο σε νέα επαγγέλματα... Ίσως πρέπει να γυρίσουμε στο σύστημα των Πανελληνίων με δέσμες... Πολλές οι αμφιβολίες, πολλά τα ερωτήματα, μία η πραγματικότητα: Τα προβλήματα της Γ' βάθμιας εκπαιδευσης εντάσονται στη γενική κατηγορία με τίτλο "Το Θέμα της Παιδείας". Και μετά από 50 χρόνια, το Θέμα της παιδείας θα μας απασχολεί..

Γιατί για να αλλάξει η παιδεία μας προς το καλύτερο, πρέπει πρώτα να θέλουμε να αλλάξουμε εμείς σαν άνθρωποι. Στο κάτω κάτω, τι να την κάνουμε τόση μόρφωση αν δεν την αξιοποιούμε προς όφελός μας, αλλά και προς όφελος της ανθρωπότητας; Τα μεγαλύτερα εγλήματα στην ανθρωπότητα έχουν γίνει από ιδιαίτερα ευφυείς ανθρώπους.. που τα είχαν όλα ή/και τα ήθελαν όλα...

Τα 7 που δεν πρέπει να έχεις:

"Πλούτο χωρίς μόχθο.
Πολιτική χωρίς αρχές.
Απόλαυση χωρίς συναίσθημα.
Γνώση χωρίς χαρακτήρα.
Εμπόριο χωρίς ήθος.
Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά.
Λατρεία χωρίς θυσία."

ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ



(Συνεχίζεται...)

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Τα μεγαλύτερα εγλήματα στην ανθρωπότητα έχουν γίνει από ιδιαίτερα ευφυείς ανθρώπους..."

Δηλαδη, ο Jeorge W. Bush ειναι ιδιαίτερα ευφυης???

Unknown είπε...

Πάλι καλά να λες που δεν είναι! Φαντάσου τι άλλο θα μπορούσε να κάνει αν ήταν και ευφυής!!

Unknown είπε...

Αυτό ακριβώς πάντως είναι το θέμα. Ότι οι γνώσεις και η ευφυΐα δε σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο. Και μια και ανέφερες την Αμερική, το ήξερες πως οι λευκοί "έξυπνοι" αμερικανοί για να αποδείξουν ότι οι μάυροι είναι κατώτερη φυλή και να τους αποτρέψουν να πηγαίνουν στο σχολείο, τους υπέβαλλαν σε test IQ? φυσικά τα αποτελέσματα των τεστ IQ των μαύρων ήταν πολύ χειρότερα από τα αντίστοιχα των λευκών αμερικανών, επειδή οι ερωτήσεις αφορούσαν γενικές γνώσεις γεωγραφίας, γλωσσολογίας, κοινωνιολογίας, γεωμετρίας κλπ, δηλαδή πράγματα που διδάσκεσαι στο σχολείο και τα εμπεδώνεις με την εξάσκηση... Η πλειοψηφία των μαύρων όμως δεν πήγαινε σχολείο γιατί δούλευαν στα χωράφια και έκαναν χειρονακτικές εργασίες. Κάτι που ήθελαν να συνεχίσουν να κάνουν οι ανώτεροι και πιο "έξυπνοι" τους λευκοί Αμερικανοί..

Ήθελαν να τους κάνουν να πιστέψουν και οι ίδιοι πως είναι όντως κατώτεροι και λιγότερο έξυπνοι για να παραμείνουν πάντα υπό τον έλεγχό τους! Πολύ «έξυπνο» αυτό που έκαναν.. Δε συμφωνείς;

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα λές Θέμη μου...και για του λόγου το αληθές, μπες και δες: http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE

Unknown είπε...

Καλά.. δεν έλεγα ακριβώς αυτό, - εσύ (ή μάλλον το βεντεάκι) βγάζει ολόκληρο τον αμερικανικό λαό ηλίθιο, ανιστόρητο και αγεωγράφητο :-), φοβάμαι όμως πως αν γίνει αντίστοιχο ρεπορτάζ και στην Ελλάδα δε θα ειναι ενυπωσιακά καλύτερα τα αποτελέσματα :-)


Θα ήθελα να επισημάνω Ρένα μου, πως η επίσκεψη και η συμμετοχή σου στο blog μου αποτελεί τιμή για μένα και για τους χιλιάδες αναγνώστες του blog και με γεμίζει με αίσθημα ευθύνης! :-))))

Blackangel είπε...

Γεια σου Τέμη.

Καλορίζικο και το μπλογκ.

Έχω ξαναγράψει αλλά τα έσβησες ΟΛΑ σε μια ψυχοπαθολογική κρίση ταυτότητας. Ελπίζω τώρα να παραμείνουν. Γιατί SCRIPTA MANENT.

Ενδιαφέρον άρθρο αυτό που έγραψες. Θα ήθελα να πω την γνώμη μου για το θέμα «αιώνιοι φοιτητές». Αυτό μου έκανε κουκου πιο πολύ από το άρθρο σου.

Καταρχήν να σου πω ότι είμαι ΥΠΕΡ των αιώνιων φοιτητών.

Πόσα χρήματα απορροφούν; Οι παροχές διακόπτονται μετά από ν+2 χρόνια. Η αγορά εργασίας δεν έχει σχέση με το Πανεπιστήμιο. Άλλωστε όταν είσαι στο 10ο έτος, κατά πάσα πιθανότητα δουλεύεις. Ή είσαι στο 10ο έτος ακριβώς γιατί δουλεύεις. Σε κάθε περίπτωση, μόνο για την τσέπη των γονιών του μπορεί να αποτελεί πρόβλημα ένας τέτοιος φοιτητής.

Εγώ νομίζω ότι όλη αυτή η ιστορία είναι απλά έκφραση ολοκληρωτικών και εξουσιαστικών τάσεων. Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι πολιτικοί και καθηγητές που υποστηρίζουν τα όρια στη διάρκεια σπουδών χρησιμοποιούν τις λέξεις "αυστηρότητα" και "πειθαρχία". Αυστηρότητα και πειθαρχία είχαν τα Ες-Ες. Ένας νέος άνθρωπος για να αποκτήσει μόρφωση, συνείδηση, ηθική χρειάζεται πάνω απ' όλα ελευθερία.

Τα επιχειρήματα μου είναι:

Δυνατότητα επιλογής, που βοηθάει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας. Όσο λιγότερα πράγματα είναι προαποφασισμένα για έναν νέο, τόσο καλύτερα. Επιπλέον, χωρίς την πίεση να πάρει πτυχίο, ή μάλλον με μια πίεση λιγότερη (γιατί όλοι έχουν λόγους να πάρουν το πτυχίο μέσα σε κάποιο λογικό διάστημα), ο φοιτητής έχει την ευκαιρία να κάνει κι άλλα πράγματα, χρήσιμα ή άχρηστα δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να μαζέψει εμπειρίες και αυτό δεν γίνεται όταν πας από εξετάσεις (λύκειο) σε εξετάσεις (πανεπιστήμιο) σε συνέντευξη (δουλειά).

Δεν βλέπω το λόγο να τερματίζονται οι σπουδές, όταν ο "αιώνιος φοιτητής" δεν ενοχλεί κανέναν. Για τα προβλήματα που δημιουργούνται π.χ. με τις πρυτανικές εκλογές, θα μπορούσαν να βρεθούνε λύσεις, όπως για παράδειγμα μια αυτόματη απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας όσο αφορά το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, αν δεν περάσει έναν ελάχιστο αριθμό μαθημάτων και επανενεργοποίηση μόλις εκπληρώσει κάποιες αντίστοιχες προϋποθέσεις (ένα επιτυχημένο εξάμηνο για παράδειγμα).

Γιατί να μπουν περιορισμοί στην ελευθερία των φοιτητών εφ' όσον δεν υπάρχει ζημιά. Ζημιά θα είναι να κάνουμε τη φοιτητική ζωή να μοιάζει και να είναι το ίδιο αγχωτική με τη ζωή ενός υπαλλήλου. Στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι να μετατρέπει τους νέους σε αντίγραφα των γέρων, είναι να τους δίνει τα εφόδια για να γίνουν διαφορετικοί και παρ' ελπίδα καλύτεροι από τους παλιούς.

Θέλουμε λοιπόν να μας προστατεύει το κράτος από τα παιδιά μας ή από τον ίδιο μας τον εαυτό; Εμπιστεύεστε την κρίση της κάθε κυβέρνησης, να κρίνει τις επιλογές του φοιτητή ή την διαπαιδαγώγηση που του προσφέρει η οικογένειά του, τη στιγμή που αυτή η καθυστέρηση δεν προκαλεί ζημιά στο Πανεπιστήμιο, παρά μόνο στον ίδιο και την οικογένειά του; Νομίζω ότι αυτό είναι το θεμελιώδες ερώτημα για το συγκεκριμένο θέμα.

Και κλείνοντας, ΝΙΣΑΦΙ πια με τα μέτρα που έχουν να κάνουν με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων. Θα ήθελα σε αυτή την κωλοχώρα να δω μια φορά μέτρα που να περιορίζουν τους «έχοντες» και «κατέχοντες» την εξουσία, το πολύ χρήμα, τα μήντια κλπ.

Ψιλά γράμματα αυτά Τέμη μου.

Με τους φοιτητές λοιπόν.

Με αυτούς που έριξαν την χούντα. Με αυτούς που βγαίνανε και βγαίνουν στους δρόμους και στέκονται στο πλευρό των εργαζομένων. Με αυτούς που ο Χοντρός και ο μαλάκας ο Βύρωνας αποκάλεσε ταραχοποιούς και τρομοκράτες. ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ. ΝΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ.

Αγωνιστικούς χαιρετισμού και ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

Υ.Γ. Στα 7 που δεν πρέπει να έχεις, το τρίτο (απόλαυση χωρίς συναίσθημα) γιατί δεν μπορούμε να το έχουμε? Όταν χέζεις «βγάζεις» συναίσθημα? Είναι απόλαυση όμως.

Unknown είπε...

Βλακάγγελε οφείλω να ζητήσω συγνώμη για τη λογοκρισία που ο ίδιος επέβαλα στον εαυτό μου καταρχήν..
Η αλήθεια είναι πως περιορίζομαι αρκετά επειδή γράφω επώνυμα και πρέπει να προσέχω να μη χαρακτηρίζω πρόσωπα γιατί δεν ξέρεις πότε θα βρεθείς μπλεγμένος με δικαστικά κυκλώματα :-)

Για να έρθουμε τώρα στο "θέμα μας"... Και μόνο που έκανες τον κόπο να επιχειρηματολογήσεις τόσο πολύ υπέρ των "αιώνιων φοιτητών", το εκτιμώ και σε γενικές γραμμές και υπό διαφορετικές συνθήκες ίσως να συμφωνούσα μαζί σου σε αρκετά από αυτά που λες.

Ο λόγος που στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή πιστεύω ότι πρέπει να γίνει πιο "αυστηρό" το σύστημα στα πανεπιστήμια, είναι η γενική κατάσταση, το χαμηλό επίπεδο της παιδείας, και η κρίση στην οποία έχουμε περιέλθει. Ένας φοιτητής που έχει ζοριστεί για να περάσει στο πανεπιστήμιο, που έχει μάθει πως να διαβάζει, που έχει αρχίσει να αποκτά κρίση, που ανοίγει τους πνευματικούς του ορίζοντες, που μαθαίνει να "κοντρολάρει" τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς του υπο πιεστικές και απρόβλεπτες συνθήκες (αυτά είναι τα πραγματικά εφόδια που αποκτά κάποιος σε ένα πανεπιστήμιο) δεν είναι δυνατόν να μη μπορεί να τελειώσει το πτυχίο του σε ν+2 χρόνια... απλά τα έχει φορτώσει στον κόκορα!

Τα περί "εκλέγειν και εκλέγεσθαι" δεν τα σκέφτηκα καν, αλλά τα θεωρώ ασήμαντα για να αποτελέσουν επιχείρημα κατά των "αιωνίων".

Η απόφαση για τερματισμό των αιώνιων φοιτητών κρίνεται απαραίτητη ως ένα μέτρο για να σταματήσει η κατρακύλα των δημόσιων ΑΕΙ, ενόψει των επερχόμενων Ιδιωτικών ΑΕΙ που αναμένονται τα προσεχή χρόνια. Όλοι φοβούνται πως θα υποβαθμιστεί περισσότερο η Γ' βάθμια εκπαίδευση συμπαρασύροντας και τα ιδιωτικά και τα δημόσια ΑΕΙ... Το ίδιο πιστεύω κι εγώ και τα επιχειρήματά είναι τόσα πολλά που είναι καλύτερα να τα αναφέρω σε ένα ξεχωριστό thread. (Περί Γ' Βάθμιας εκπαίδευσης Vol 2).

Κι εγώ με τους φοιτητές είμαι! Με τους φοιτητές που έριξαν τη χούντα, που συμπαραστέκονται στους εργαζομένους, που διαδηλώνουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που τους αποκαλούν "ταραξίες".. Όχι με τους αιώνιους (και μή) όμως που δεν πατάν το πόδι τους στο πανεπιστήμιο επειδή προτιμούν να πίνουν φράπα και φρεντοτσίνο στην Αριστοτέλους.. ;-)

Υ.Γ. Στα 7 που δεν πρέπει να έχουμε εγώ έχω κι άλλες ενστάσεις αλλά ας μη το συζητήσουμε, μια και δεν είναι εδώ ο Μαχάτμα να μας απαντήσει.. ;-)

Blackangel είπε...

Τέμη μου, θεωρείς ότι μόνο το θέμα «αιώνιοι φοιτητές» υποβαθμίζει τον θεσμό των Δημόσιων Πανεπιστημίων?

Θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σου, αν ανέφερες και αναδύκνειες τα πραγματικά αίτια υποβάθμισης των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Δεν υπονοώ ότι το πράττεις εξ επίτηδες, αλλά θεωρώ το θέμα «αιώνιοι φοιτητές» είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να μας απασχολεί. Ας κοιτάξουνε τις επιχορηγήσεις, τους πρυτάνεις απατεώνες και άλλα πολλά που τεχνηέντως κάνουν με σκοπό την προώθηση των συμφερόντων τους, που στη συγκεκριμένη φάση είναι η ιδιωτική παιδεία. Την υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση την βαφτίζουν μεταρρύθμιση της παιδείας? Μην χέσω και το απολαύσω και από πάνω.

Διάβαζα τις προάλες στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ένα ενδιαφέρον άρθρο που αφορά την έρευνα. Η κυβέρνηση λοιπόν με την αρρωγή και ευγενική χορηγία της αντιπολίτευσης θέλει την απομάκρυνση της έρευνας από τα πανεπιστήμια (και) και τη σύνδεσή της με τον ιδιωτικό τομέα, τη μη πρόβλεψη χρηματοδότησης των Ανώτατων Ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά την έρευνα και την υποβάθμιση -εξ αυτών- του ρόλου των πανεπιστημίων στον χώρο της έρευνας.

Ας φτιάξουνε όλα τα άλλα που πρέπει, ας χτυπήσουν μια φορά στην «ρίζα» του κακού και μετά ας έλθουν και στους φοιτητές μας. Έχω βαρεθεί προσωπικά να ξεκινάνε όλες τους τις κωλο μεταρρυθμίσεις ΤΟΥΣαπό τις αδύναμες ομάδες πολιτών. Ας μην παίξουμε και εμείς το παιχνίδι όπως ΑΥΤΟΙ θέλουν. Αναφέρομαι στα δύο μεγάλα οπισθοδρομικά και συντηρητικά κόμματα που είναι υπεύθυνα για την «κατάντια» ΜΑΣ γενικά.

Αυτά προς το παρόν.

Θα τα ξαναπούμε.

Φιλούμπες

Υ.Γ.1 Τι μάρκα τσιγάρα καπνίζεις? Έκοψα το τσιγάρο παίρνοντας….πίπες. Πάρε και εσύ μία πίπα και θα βρεις την υγειά σου. :-)

Υ.Γ.2. "Ψηφίζεις" Μπένι?

Unknown είπε...

Ξεκινώ από το τέλος:

Blackangel said...

Υ.Γ.1 Τι μάρκα τσιγάρα καπνίζεις? Έκοψα το τσιγάρο παίρνοντας….πίπες. Πάρε και εσύ μία πίπα και θα βρεις την υγειά σου. :-)

Υ.Γ.2. "Ψηφίζεις" Μπένι?
================================

Δεν ψηφίζω γιατί δεν είμαι γραμμένος ούτε σαν "φίλος" του κόμματος! Δε με παίζουν :-(

Όσο για το τι τσιγάρα καπνίζω, νομίζω πως έπρεπε να το είχες καταλάβει.. Μόνο Αμερικάνικα! ;-)

Τώρα για τα άλλα που λες τι να πω.. έχεις φάει κόλλημα με το θέμα των φοιτητών.. Σε δικαιολογώ όμως, γιατί ως φοιτητής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου που είσαι κι εσύ, θίγεσαι ρε παιδί μου! "Φοβάσαι όλα αυτά που θα γίνουν για σένα.. χωρίς εσένα", "δε θες να είσαι το άθυρμα στα χέρια των εκάστοτε υπουργών", "Διακυβεύεται το μέλλον σου σε ένα στημένο παιχνίδι" και τα σχετικά... :-)

Υ.Γ.
Δε μου ειπες.. είσαι με τα ΕΑΑΚ, ή της ΠΚΣ; :-)
(Τα ΕΑΑΚ είναι πιο χύμα.. οι ΠΚΣ είναι πιο "μαντρωμένοι".. παίρνουν "γραμμή" από Μέγα(λη) Αλέκα (όπως λέμε "Μέγας Αλέκος") ;-)

Unknown είπε...

Μερικοί με ρώτησαν "με ποια ιδιότητα" έχω άποψη για αυτά τα θέματα της παιδείας..

Αν και θα προτιμούσα να πω απλά.. "γιατί έτσι!", δηλαδή επειδή με ενδιαφέρει το θέμα ως πολίτη, για τους δύσπιστους θα πρέπει να πω επιπλεόν πως η εμπειρία μου στα θρανία είναι αρκετή για να έχω άποψη, καθώς έχω 1 δίπλωμα Πολυτεχνείου (Αγρονόμου και Τοπογράφου Μηχανικού) από το Α.Π.Θ., συμμετοχή σε ευρωπαϊκά ερευνητικά πανεπιστημιακά προγράμματα, μεταπτυχιακό από πανεπιστημιο του εξωτερικού (Λονδίνο) και αυτή τη στιγμή είμαι φοιτητής ξανά στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), στο τμήμα Πληροφορικής (2ο ετος)...

Ανώνυμος είπε...

Gia na spoudazeis akoma sta 35 sou kai na psaxnese akoma profanws exeis thn oikonomikh anesh na to kaneis. An douleues apo ta 15 sou giati oi goneis sou den eixan lefta na se zhsoun de 8a poulages "pneuma" twra.

Unknown είπε...

θεωρώ το σχόλιό σου "πολιτικό μήνυμα" και όχι προσωπική επίθεση και γι αυτό το αφήνω ασχολίαστο. Σ ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου.

Υ.Γ. Δεν έχω κλείσει καν τα 33!!!

Blackangel είπε...

Ο/Η Themis είπε...

Τώρα για τα άλλα που λες τι να πω.. έχεις φάει κόλλημα με το θέμα των φοιτητών.. Σε δικαιολογώ όμως, γιατί ως φοιτητής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου που είσαι κι εσύ, θίγεσαι ρε παιδί μου! "Φοβάσαι όλα αυτά που θα γίνουν για σένα.. χωρίς εσένα", "δε θες να είσαι το άθυρμα στα χέρια των εκάστοτε υπουργών", "Διακυβεύεται το μέλλον σου σε ένα στημένο παιχνίδι" και τα σχετικά... :-)

Υ.Γ.
Δε μου ειπες.. είσαι με τα ΕΑΑΚ, ή της ΠΚΣ; :-)
(Τα ΕΑΑΚ είναι πιο χύμα.. οι ΠΚΣ είναι πιο "μαντρωμένοι".. παίρνουν "γραμμή" από Μέγα(λη) Αλέκα (όπως λέμε "Μέγας Αλέκος") ;-)

--------------------------------

Προσωπικά δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα, είμαι ελεύθερος (α ρε Νικόλα). Στο ΕΑΠ φοιτώ για την ψυχή της μάνας μου. Για τα παιδιά μου ανησυχώ (λαϊκιστικά θα έλεγα και για τα παιδιά όλου του κόσμου).

Δεν "ανήκω" πουθενά. Δεν στηρίζω αυτές τις μικροαστικές πολιτικές αντιλήψεις που οδηγούν σε αδιέξοδα. Παρακολουθώ τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αριστερά κόμματα με μεγάλο ενδιαφέρον και προσδοκώ ουτοπικά σε μια μεγάλη και ενωμένη (έστω συμβιβαστικά) αριστερά. Είναι η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ.

Φιλούμπες.

Υ.Γ. Δεν μου είπες όμως ποιον προτιμάς από τους υποψήφιους αρχηγούς του ΠΑΣΟΚ? Μπένι, Τζορτζ ή Σκάνταλ? :-)

Unknown είπε...

Αυτήν την ευχή με την ενωμένη μεγάλη αριστερά την έχουν κάνει πολλοί.. Αλλά πως να γίνει αυτό ρε φίλε, αφού η Αλέκα τρώει κάτι κολλήματα κι αυτή...

Τώρα για το θέμα της αρχηγίας στο Πασοκ τι να σου πω.. δε με απασχολεί τόσο το θέμα από τη στιγμή που δε θα ψηφίσω. Όποιος και να βγει, θα ήθελα πάντως το Πασοκ να γίνει το κόμμα των "μη προνομιούχων", ένα λαϊκό γνήσιο κεντροαριστερό κόμμα με ισχυρές θέσεις και προσωπικότητα (ένα τέτοιο κόμμα είναι που λείπει από τη βουλή). Το περίφημο Benifesto ("20 θέσεις για το Πασοκ και τη χώρα") πάντως δε με έπεισε. Στο κάτω κάτω, αυτοί είναι πολιτικοί, δική τους δουλειά είναι να με πείσουν να τους ψηφίσω.. Ελπίζω να τα καταφέρουν :-).

Πάλι ξεφύγαμε από το topic όμως και το γυρίσαμε στην πολιτική πάλι.. μάλλον πρέπει να ανοίξω ένα καινούργιο θέμα όπου νά ναι..

Ανώνυμος είπε...

δεν συμφωνουμε οτι τα μεγαλυτερα εγκληματα εγιναν παντα απο τους πιο ευφυεις
www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον
που απαγορευθηκε στην ελλαδα για
μεγαλο χρονικο διαστημα
για ευφυεις και οχι μονον