5 Απρ 2009

Είμαστε όλοι μετανάστες!



Ένα πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο άρθρο ανάρτησε στο μπλογκ του ο φίλος museum, με θέμα "Μετανάστες: Πραγματικότητα και Ανθρωπισμός" ( http://museum23.blogspot.com/2009/04/blog-post.html ).

Κάπου ανάμεσα στα σχόλια θα βρείτε και τη δική μου άποψη, που είναι η εξής:

"Καλησπέρα museum.

Πολλές φορές έχω γράψει κι έχω πει τις απόψεις μου, που είναι σε γενικές γραμμές κατά των συνόρων των χωρών και υπέρ της διατήρησης της εθνικής και πολιτιστικής ταυτότητας των λαών και της αρμονικής συνύπαρξης μεταξύ τους (νομίζω "διεθνιστής" το λένε κάποιοι).

Συνεπώς αν και ο ρατσισμός υπάρχει μέσα μας, αλλά και σε όλους τους λαούς, και μόνο σαν σκέψη ότι μπορώ να ταξιδεύω ελεύθερα ή ακόμα και να δουλεύω σε όλες της χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, το θεωρώ πολύ σημαντική εξέλιξη!

Έχω ακούσει (κι έχω δει) πόσο τραγική είναι η κατάσταση με τους μετανάστες και τους λαθρομετανάστες, ιδιαίτερα στην Πάτρα... Οργή, συμπόνια, λύπηση, φόβος, μπερδεμένα συναισθήματα για την κατάσταση και τους ανθρώπους αυτούς... όλα μαζί καταλήγουν σε απόλυτη θλίψη! Θλίψη για την κατάντια τους και για την κατάντια μας.. Κατάντια για την ανθρωπότητα! Πώς είναι να είσαι ανεπιθύμητος παντού; Να βασίζεις την ύπαρξή σου στην ελεημοσύνη, στην ανέχεια, στον οίκτο, στην κλεψιά..

Οκ, δεν μου αρέσει η κατάσταση, αλλά δεν έχω λύσεις... Κι αν τους κρύψουμε, αν τους γκετοποιήσουμε, αν τους διώξουμε, αν τους γυρίσουμε πίσω, αν τους αφήσουμε να πεθάνουν από την πείνα, αν τους αφήσουμε να πνιγούν στη θάλασσα... θα είμαστε καλύτερα; ή θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι; λες και αυτοί να είχαν το όνειρο να έρθουν και να ζήσουν στην Ελλάδα; Δεν έχουν που να πάνε.. Δεν έχουν πατρίδα.. και κανείς δεν τους θέλει.. Ίσως κάποτε κι εμείς να βρεθούμε στη θέση τους..."

(κι επειδή πολύ μελαγχόλησα με το θέμα σου και με αυτά που έγραψα, θέλω να ξέρετε πως αν η ζωή τα φέρει έτσι και με "διώξουν" ή με αναγκάσουν να εγκαταλείψω τη χώρα μου.. θα πάω αυτοεξόριστος στο Παρίσι ή στο Λονδίνο.. όπως έκαναν και οι "αντιστασιακοί"! :-P)"

Όπως λέει όμως και ο museum, αυτά περί κατάργησης των συνόρων και της ελεύθερης μετακίνησης των λαών να ακούγονται "πολύ καλά για να είναι αληθινά". Ας επιστρέψουμε λοιπόν στην "σκληρή πραγματικότητα", κι ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα:

- Ποιοι θα δούλευαν ασταμάτητα και ανασφάλιστοι μέρα και νύχτα για να προλάβουμε να κάνουμε Ολυμπιακούς Αγώνες και τα άλλα "μεγάλα ολυμπιακά έργα" (τα οποία παρεμπιπτόντως, "τα έφαγε" η μονή Βατοπεδίου με μια κλίκα πρωτοκλασάτων Ελλήνων υπεράνω υποψίας), αν δεν είχαμε τους αλβανούς;

- Ποιοι θα δούλευαν στις οικοδομές για 20 ευρώ τη μέρα για να μπορεί να διατηρείται το κόστος αγοράς νέας κατοικίας σε φυσιολογικά επίπεδα(!!!), αν δεν είχαμε τους οικονομικούς μετανάστες;

- Ποιοί θα δούλευαν για 5 ευρώ και ένα πιάτο φαγητό στα χωράφια, και στη συνέχεια οι τσιφλικάδες αγρότες (και καλά σοσιαλιστές) εργοδότες τους να δηλώνουν άνεργοι, αν δεν είχαμε τους μετανάστες;

- Ποιούς (και πόσο) θα πληρώναμε για να σπάσουν στο ξύλο ή να απειλήσουν, ή να βγάλουν από τη μέση τους "αντιπάλους" μας, αν δεν είχαμε τους αλβανούς, βούλγαρους, ρουμάνους κλπ μετανάστες;

- Ποιες θα γίνονταν πόρνες για να μπορούν οι συν-Έλληνές μας να εξωτερικεύουν τα βίτσια τους και να κάνουν τις ανωμαλίες τους, αν δεν είχαμε τις όμορφες κοπέλες από τις χώρες "του πρώην ανατολικού μπλοκ";

- Ποιούς θα κατηγορούσαμε για την κατάντια της χώρας μας, αν δεν είχαμε όλους αυτούς;


Ασφαλώς, τα παραπάνω ερωτήματα είναι ρητορικά και δε χρειάζεται να μακρηγορήσω άλλο με πάμπολλα παραδείγματα που όλα καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα...

Αυτή είναι η αλήθεια! Τους μετανάστες τους έχουμε, όχι επειδή είμαστε φιλόξενοι και καλοί άνθρωποι, αλλά επειδή τους έχουμε ανάγκη! Για να καλύπτουν τις δικές μας αδυναμίες και διαστροφές!

Γι αυτό άλλωστε διαμαρτυρόμαστε και ανησυχούμε μην τυχόν κανένας μετανάστης στην πορεία χάσει το δρόμο του και γίνει μορφωμένος, αξιόλογος, καλός πολίτης και καταφέρει να γίνει και σημαιοφόρος στις Εθνικές μαθητικές παρελάσεις: Γιατί μετά θα λέμε ότι οι "ξένοι" μας έπαιρναν τις δουλειές που μπορούμε αλλά δε θέλουμε να κάναμε και τώρα μας παίρνουν και τις δουλειές που θα θέλαμε αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε!

Βλέπετε, έχουμε συνηθίσει να ακούμε και το "μύθο" που θέλει τους Έλληνες να "διαπρέπουν στο εξωτερικό" στους τομείς των επιστημών, γεγονός που αν το καλοσκεφτεί κανείς, δείχνει και πόσο αυτογνωσία έχουμε για τη χώρα μας, αφού για να γίνεις πετυχημένος σε οποιονδήποτε τομέα, πρέπει να έχεις πλάτες, δημόσιες σχέσεις και να έχεις φιλήσει κατουρημένες ποδιές που λέει και ο πάνσοφος λαός...

Το ελληνικό κράτος είναι ακόμα νεοσύστατο και τα 400 χρόνια σκλαβιάς ακόμα επιδρούν πάνω μας... Ραγιαδισμός και υποταγή στους πλούσιους και ισχυρούς, φασισμός και εκμετάλλευση στους αδύναμους... Τι να κάνουμε; Σε άλλα είμαστε τυχεροί που είμαστε έλληνες (έχουμε τη θάλασσα, τον ήλιο, το σουβλάκι, το τζατζίκι) και σε άλλα άτυχοι...

Έτσι είναι η ζωή... Και οι άνθρωποι είναι παράξενοι...

Θέμης



18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέμη, μου αρέσει πολύ τόσο ο τρόπος που γράφεις όσο και τα όσα γράφεις. Συνδυάζεις, λοιπόν , αρμονικά μορφή και περιεχόμενο για να κάνουμε και μία φιλολογική παρατήρηση. Μακάρι να ενστερνίζονταν περισσότεροι τις απόψεις σου..Νομίζω πως τότε θα ήταν ουσιαστικός ο χαρακτηρισμός "ζεστοί, φιλόξενοι και ανθρώπινοι" Έλληνες ή "ωραίοι ως Έλληνες"..
Μιράντα

blogakias είπε...

Θεμη, φενεσε καλο παλικαρι αλλα με τις παπαριες που γραφεις δεν μου φενεσε και για πολυ Ελληνας. Και αν κρινω απο το επιθετο σου μαλλον για ποντιακο ανεκδοτο ειναι αυτα που γραφεις. Ελπιζω να συνερθεις και να σκεφτεις λιγο ελληνικα και οχι νεοταξικα!

Lefki είπε...

Συμφωνώ με τον blogakia! Σε όλα όμως! Από την αρχή μέχρι το τέλος, με τις λέξεις, τα νοήματα των λόγων του, ακόμα και με τα σημεία στίξης. Αν και από τόνους δεν μας έδωσε πολλά, αλλά όλα τα άλλα ΓΑΜΑΝΕ!
lol
axxaxaxxaxaxax

Είσαι το λιγότερο ανθέλληνας, για να μην πω και κινέζος!
χαχαχαχα

Ανώνυμος είπε...

αχ, βρε blogakia,με όλο το σεβασμό αλλά κι εσύ δε μου ΦΕΝΕΣΕ για πολύ Έλληνας. Και μάλιστα εις διπλούν δε μου ΦΕΝΕΣΕ για πολύ Ελληνας. Πες μου τώρα, φταίω εγώ;
Μιράντα

Geopolitics & Daily News είπε...

Αντί να μας λες όλους μετανάστες εσύ και οι φίλοι σου, καλύτερα να ασχοληθείς με την 6η Απριλίου 1941.

Τότε ενημερωτικά μας τη πέσανε οι ναζί (υπάρχουν και κόκκινοι τέτοιοι).

Πρόσεξε δήλωση του ΦΟΝΙΑ - ΜΑΚΕΛΑΡΗ.

«Η ιστορική δικαιοσύνη με υποχρεώνει να διατυπώσω πως, από όλους τους αντιπάλους μας, τους οποίους αντιμετωπίσαμε, ο Έλλην Στρατιώτης επολέμησεν με ύψιστον ηρωισμόν και αυτοθυσίαν και συνθηκολόγησε μόνον όταν η περαιτέρω αντίστασή του ήτο αδύνατος και κατά συνέπειαν μάταια».
Αδόλφος Χίτλερ. Μάιος 1941.

Και τώρα σύγκρινε τον εαυτό σου με τον παρακάτω.

O Κωνσταντίνος Κουκίδης ήταν ο Έλληνας Εύζωνας που είχε καθήκοντα σκοπιάς την 27η Απριλίου 1941 στην Ακρόπολη των Αθηνών, στην αρχή της κατοχής της Ελλάδας από τα γερμανικά στρατεύματα κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Τα στρατεύματα των Ναζί τον διέταξαν να παραδοθεί, παραδίδοντας την ελληνική σημαία και να αναρτήσει την ναζιστική σημαία με την σβάστικα. Αντίθετα ο Κουκίδης μένοντας πιστός στο πόστο του κατέβασε την ελληνική σημαία, τυλίχτηκε μέσα σε αυτή και πήδηξε από την Ακρόπολη προς τον θάνατο του. Μια αναμνηστική πλάκα υπάρχει σήμερα στον χώρο της Ακρόπολης, σε ανάμνηση της πράξης του.

Εγώ τον σύγκρινα τον Κουκίδη με μένα και επειδή ΝΤΡΑΠΗΚΑ αποφάσισα ΔΥΣΤΥΧΩΣ για εσας να μιλήσω στα παιδιά μου για αυτόν.

Όσον αφορά το χίτλερ τον τιμώρησε η ιστορία η οποία εκτός από τους ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΦΟΝΙΑΔΕΣ τιμωρεί και τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ.

Unknown είπε...

Αγαπητοί συν-Έλληνες!!!

Ηρεμήστε! :-)

Δυστυχώς απ' ό, τι φΑΙνεται, είμαστε όλοι Έλληνες... κι εσείς κι εγώ! :-)

Όπως σας ανέχομαι εγώ, έτσι πρέπει να σεβαστείτε κι εσείς εμένα και να εκτιμήσετε την καλοσύνη μου, που σας επιτρέπω να κάνετε τα σχόλιά σας (προς το παρόν τουλάχιστον, όσο ακόμα διασκεδάζω μ' αυτά), αλλά και για να φιλοξενήσω και άλλες απόψεις (εφόσον έχουν κάποια σχέση με το συγκεκριμένο θέμα).

Α! και μια παράκληση! Προσπαθήστε να ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ και να μη βγαίνετε εκτός θέματος! Γιατί όσο πιο πολλά comments κάνετε, (δυστυχώς) τόσο πιο πολύ επιβεβαιώνεται αυτά που έγραψα...

Ήδη έχω λάβει χιλιάδες(lol) e-mails τα οποία διαμαρτύρονται για τη συμπεριφορά κάποιων εδώ μέσα! Ενδεικτικά παραθέτω το εξής:

"themi ti sou grafoun sta sxolia??
they question your hellenism?

oi palioi sou anagnwstes mou aresan perissotero!

poly kalo to athro soy kai to tragoudi :))
ksexases na grapseis kai gia tis metanastries pou katharizoun ta spitia olwn twn career women tis genias mou:)
nomizeis pws yparxoun ellinides stin ilikia mou pou kseroun na katharizoun? dream on.
kala na pernas"

:-PPPPPPPP

Ανώνυμος είπε...

Η αλήθεια είναι ότι έχω τρομάξει με την πλήρη διαστρέβλωση και παρανόηση των όσων έγραψε ο Θέμης στο αρχικό post και με το μένος με το οποίο εκφράζονται κάποιες απόψεις. Έχω ξαναγράψει ότι βρίσκω ενδιαφέρουσες τις απόψεις του και δε δέχομαι από κανέναν να με χαρακτηρίζει γι' αυτό ως μη Ελληνίδα ή να ισχυρίζεται, ίσως, ότι προδίδω την πατρίδα μου ή και γω δεν ξέρω τι άλλο. Καλά έκανες, φίλε Loukas, και μίλησες στα παιδιά σου για τον Κωνσταντίνο Κουκίδη στην προσπάθειά σου να τους εμφυσήσεις κάποιες αρχές και αξίες. Το "ΔΥΣΤΥΧΩΣ για εσάς" δεν κατάλαβα όμως. Γιατί "δυστυχώς" και ποιοι είμαστε "εμείς" και ποιοι"εσείς";. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτού του είδους τους διαχωρισμούς. Κι εγώ μιλώ στα παιδιά μου για τους ήρωες (και του '21 αλλά και για τους μικρούς "ήρωες" της καθημερινότητας)αλλά τους μιλώ και για το σεβασμό στη διαφορετικότητα και το ανθρωπιστικό ιδανικό. Καθημερινά προσπαθώ να τα διδάξω να αγαπούν την πατρίδα τους και να αισθάνονται περήφανοι για το "ένδοξο παρελθόν" τους (εξάλλου έχω ειδικευτεί κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία) όχι όμως με το να σηκώνουν λάβαρα και να "τρέχουν στ΄ άρματα" όπως άλλοτε, αλλά με το να τηρούν τους νόμους, να σέβονται το περιβάλλον και κάθε δημόσια περιουσία και πολίτη του κράτους αυτού διατηρώντας την αξιοπρέπειά, την εντιμότητα και τις αρχές τους και κρατώντας αντίσταση στο γενικότερο πνεύμα της διαφθοράς, ατομικισμού και "παρτακισμού" της εποχής..
Μιράντα

panagiota είπε...

Θέμη καλησπέρα

Θέλω να πιστεύω πως δεν είμαι "καθυστερημένη στο μυαλό".
Διάβασα λοιπόν αυτά που έγραψες και αναμφίβολα συμφωνώ πως αυτή είναι η πραγματικότητα με τους μετανάστες στην Ελλάδα.
Με τον Blogakias δεν μπόρεσα να καταλάβω που το πήγαινε...
Ουτε με τον Loukas έβγαλα άκρη στο τι σχέση έχει ο Χίτλερ με τους μετανάστες.
Κι όσο για τα της Ιστορίας αγαπητέ Λουκας, ο πόλεμος με τα Ελληνικά στρατεύματα κράτησε μόνο 20 μέρες(!!!)απωθώντας τους μέχρι την Πελοπόννησο(τα ξέρω από πρώτο χέρι από τον πατέρα μου που έλαβε μέρος στην υποχώρηση από τα σύνορα της Βουλγαρίας μέχρι το Αργος με την 8η μεραρχία σαν έφεδρος αξιωματικός).
Οπότε ο Χίτλερ λέει τις παπαριές του όπως τις γράφει και στο "mein kampf" όπου πρέπει να είσαι επαγγελματίας χαρτορίχτρα για να καταλάβεις τα εθνικοσοσιαλιστικά του σχέδια περί"νεας Γερμανίας".
Κι όσο για τους "κόκκινους Ναζι" θα σου υπενθυμίσω πως πρώτοι αυτοί βγήκαν στα βουνά.
Ας μιλήσει λοιπόν ο "τρελλάρας" για τους παρτιζάνους του Τίτο για τα άτακτα μπουλούκια του Στάλιν και για τους ... "κόκκινους" θερμόαιμους Κρητικούς που τους έκοβαν τα πέη και τους έθαβαν με αυτά στο στόμα.
Και να σου πω και κάτι τελευταίο!
"Μετανάστες μέσα στην ίδια μας την πατρίδα είμαστε"...

Θέμη έχεις την συγγνώμη μου που καταχράστηκα τον χώρο σου.

Αν παραφέρθηκα θα ζητήσω και άλλη συγγνώμη απο καρδιας συμπατριώτη μου...

Geopolitics & Daily News είπε...

Καλησπέρα σε όλους,

Αν και δεν είχα σκοπό να απαντήσω, το κάνω γιατί δεν καταλάβατε κάποια από αυτά που είπα. Είναι το τελευταίο σχόλιο που κάνω και δεν θα σας ξανά ενοχλήσω γιατί δεν υπάρχει και λόγος.

Η Μιράντα μου είπε:
Το "ΔΥΣΤΥΧΩΣ για εσάς" δεν κατάλαβα όμως. Γιατί "δυστυχώς" και ποιοι είμαστε "εμείς" και ποιοι "εσείς";

Είπα…«το αποφάσισα ΔΥΣΤΥΧΩΣ για εσάς να μιλήσω στα παιδιά μου για αυτόν»...

Δεν εννοούσα εσένα. Εννοούσα αφενός κάποιον φίλο του Θέμη με το όνομα museum που όπως είπε ανάρτησε και αυτός το άρθρο,
και αφετέρου τον ίδιο το Θέμη επειδή είδα το σχόλιο του σε προηγούμενη ανάρτηση που είπε σχετικά για την 25 Μαρτίου…

«Λευκή ξέρεις τι είναι το 1821? Είναι ένα νούμερο, που αν βάλουμε και το 1 μπροστά και το καλέσουμε, παίρνουμε πληροφορίες τηλεφωνικού καταλόγου! (Ναι ναι! αυτό με τα κλαρίνα στη διαφήμιση!»

Το είπα γιατί γέλαγε με την εθνική εορτή μας και συμφωνούσε και η Παναγιώτα αν δεν κάνω λάθος μαζί σου. Βέβαια όπως κατάλαβα λίγο σας ενδιαφέρει η κάθε εθνική εορτή μας.

Τώρα όσον αφορά τη Παναγιώτα, είναι σε όλους γνωστό πως πολέμησαν γενναία οι Έλληνες όσο λίγοι άλλοι. Αυτό είναι γεγονός και δεν αλλάζει.
Τώρα για κόκκινους κρητικούς και παρτιζάνους ποιος σου είπε πως πιστεύω πως καλά δεν κάνανε στους γερμανούς;

Τέλος, ο Χίτλερ δεν έχει σχέση με τους μετανάστες. Απλά είπα στο Θέμη, αντί μας λέει μετανάστες να ασχοληθεί με το τι έγινε στις 6 Απριλίου. Το σχόλιο το έγραψα στις 5 Απριλίου το βράδυ. Αν είχαμε 16 Απριλίου για παράδειγμα δεν θα αναφερόμουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Θα έβρισκα άλλο.

Και κλείνω λέγοντας, Θέμη είναι δικαίωμα σου να πιστεύεις ότι θέλεις. Το αν είμαι όμως μετανάστης, ή όχι, επέτρεψε μου να το ξέρω καλύτερα από εσένα. Εκτός αν πρέπει οπωσδήποτε να αποφασίζεις εσύ για μένα.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία / Λουκάς

Unknown είπε...

παιδιά περιμένετε λίγο, μη γράφετε άλλο μήνυμα. Περιμένετε, σε λίγο απαντώ σε όλους και για όλα :-)

Unknown είπε...

Την καλησπέρα μου σε όλους!

Σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας. Όποιος διαβάσει προσεκτικά αυτά που έγραψα, θα καταλάβει πως δεν υπάρχει ίχνος ανθελληνικού περιεχομένου στα γραφόμενά μου, τα οποία απλώς περιγράφουν μια κατάσταση που σε γενικές γραμμές αποτυπώνουν την πραγματικότητα.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά περισσότερα που γνωρίζω και έχω βιώσει προσωπικά, καθώς λόγω επαγγέλματος (τοπογράφος μηχανικός) και πριν ασχοληθώ με το technology engineering, είχα την ευκαιρία να απασχοληθώ ως μηχανικός επίβλεψης έργου και να συνεργαστώ με πολλούς Έλληνες και αλλοδαπούς... Δε θα ήθελα να αναφερθώ σ' αυτά όμως, γιατί πιθανών να είναι μεμονωμένα περιστατικά, και κυρίως δεν το κάνω γιατί η συμπεριφορά μερικών ελλήνων απέναντι στους αλλοδαπούς (ακόμα και σ’ αυτούς που ζουν και εργάζονται νόμιμα στη χώρα, με χαρτιά) με κάνει να ντρέπομαι που είμαι Άνθρωπος (και όχι Έλληνας, όπως το ίδιο θα ένιωθε κι όποιος θα διάβαζε αυτά που θα έγραφα)...

@Leykh είσαι μέσα στο πνεύμα! Δεν αμφιβάλλω καθόλου για τους λόγους που είσαι τόσο αγαπητή και το blog σου είναι τόσο δημοφιλές! Έχεις πολύ χιούμορ και πραγματικά διδάσκομαι από τον τρόπο που χειρίζεσαι τα πράγματα... Δεν ξέρω τι άλλο να πω.. απλά σ' ευχαριστώ :-).

@Μιράντα, οι φιλολογικές σου παρατηρήσεις είναι πάντα δεκτές και ευπρόσδεκτες :-). Από τα λεγόμενά σου και το ύφος γραφής προκύπτει ότι έχεις κάποια σχέση με την εκπαίδευση και θα ρίσκαρα να πω, ότι είσαι φιλόλογος! Αν τα λες έτσι και στο σχολείο, τότε αυτό είναι τουλάχιστον ελπιδοφόρο για την ελληνική παιδεία και το μέλλον μας! Ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη όμως...

@Panagiοta σ' ευχαριστώ πολύ για την τοποθέτησή σου! Από τα λίγα σχόλιά σου που έχω δει στο μπλογκ του museum, αναγνωρίζω το υψηλό σου επίπεδο, ως άνθρωπο πάνω απ' όλα, αλλά και ως πνευματική οντότητα!

@Loykas καλά έκανες και απάντησες, γιατί κι εγώ δεν είχα καταλάβει τι ήθελες να πεις.
Κατ’ αρχήν τον museum δεν είναι σωστό να τον μπλέκεις. Ο άνθρωπος έγραψε ένα άρθρο στο ΔΙΚΟ ΤΟΥ blog, σεβάστηκε την άποψή μου (αν και διαφώνησε πολιτισμένα), κι επειδή δεν ήθελα να κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας του, συνέχισα στο δικό μου blog το θέμα.

Δεύτερον, αυτό με τη διαφήμιση σε πείραξε;;; Μα καλά, δεν έχεις ιδέα από χιούμορ και σάτιρα; Κι εγώ τη θεωρώ γελοία, αλλά δε θα διαμαρτυρόμουν στην εταιρία που την έβγαλε γιατί και καλά «προσβάλει την Ελληνικότητά μου!!» Ήμαρτον ρε παιδιά!!

Τώρα, σχετικά με τις εθνικές μας εορτές, είσαι σκέτη παραπληροφόρηση!! Έγραψα ξεκάθαρα τι πιστεύω και δε θα τα επαναλάβω! Διάβασε τα ξανά να τα εμπεδώσεις, αν θέλεις! Δέχομαι ότι μπορεί να σε ενοχλούν κάποια ή και όλα όσα λέω και να μη σηκώνεις αστεία με κάποια θέματα που τα θεωρείς ευαίσθητα, αλλά ουσιαστικά τα πιο πολλά θέματά μου βγάζουν μια «πικρία» για την ελληνική πραγματικότητα, όπως το ίδιο βγάζεις κι εσύ με τα λεγόμενά σου. Μόνο που τα βλέπουμε από εντελώς διαφορετική πλευρά τα πράγματα… Καλώς η κακώς, έχουμε δημοκρατία και στα πλαίσια της οργανωμένης κοινωνίας πρέπει να συνυπάρχουμε, είτε το θέλεις, είτε όχι.

Όσο για το σχόλιο σου, ότι γελούσαμε με την Παναγιώτα σε παλιότερο θέμα, είναι μεγάλη ιστορία.. που να σου εξηγώ τώρα.. άστο, δεν έχει και πολύ σημασία :-)

Τέλος, θα συμφωνήσω μαζί σου σε κάτι: Το αν είσαι μετανάστης, το αν είμαι Έλληνας, γενικά το τι πιστεύει ο καθένας για τον εαυτό του, είναι δικαίωμά του. Και για να λαϊκίσω λίγο ακόμα, Επίτρεψέ μου κι εμένα να προτιμώ να είμαι Άνθρωπος (με όλη τη σημασία της λέξης) και να συναναστρέφομαι με Ανθρώπους (απ’ όλον τον κόσμο), παρά με φανατισμένους και «κακούς» Έλληνες!

Μ’ αυτά, νομίζω κι εγώ ότι δε χρειάζεται να ασχοληθούμε άλλο με το θέμα… Οι τοποθετήσεις όλων ήταν κατατοπιστικές. Τα γραπτά μένουν και η ανάρτηση αυτή θα μείνει με τις απόψεις μας. Όσοι μας διαβάσουν, μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους..

Σας ευχαριστώ όλους! (Μα τι λεπτότις! Το κομψότις! Τι επίπεδο που έχουν αυτοί οι αναγνώστες μου τελικά!!) :-)

Θέμης

Υ.Γ. ευχαριστώ πολύ τη μυστηριώδη «φίλη μου» anra από το facebook που μου έστειλε το τραγούδι της Buffy Sainte-Marie “Welcome, Welcome Emigrante”. Πολύ καλό :-)

panagiota είπε...

Κι επειδή η Παν. περνάει κλιμακτήριο και δεν κοιμάται ακόμα θα της επιτρέψεις αγαπητέ Θέμη να πει δυο λογάκια στον φίλτατο Λούκας.

"Αγαπητέ, δεν με ενδιαφέρει βασικά αν είσαι Ελλην ή αλλοδαπός. Δεν είμαι ρατσίστρια. Το δηλώνω δημόσια αυτό.
Κι άλλωστε σε λίγες μέρες θα "μεταναστεύσω" στην Ολλανδία οπότε κι εγώ θα γίνω εμιγκρές με όλα τα παρελκόμενα του εμιγκρεισιον.
Μπήκα στην σελίδα σου και σε διάβασα με προσοχή.
Φοβάμαι πως ξεκίνησες αργά και επαναλαμβανόμενος για να αποκτήσεις την αναγνωσιμότητα που έχουν το "τρωκτικό" και ο "μακελάρης" που τυγχάνει προσωπικός μου και αγαπημένος φίλος ο Γ.
Μην αναφέρεσαι λοιπόν στην Παναγιώτα πως γελάει με τις εθνικές εορτές γιατί μου φαίνεται πως "άλλα λέει η γιαγιά μου και άλλα ακούν τα αυτιά μου" να παίζουν στα σχόλια σου.
Παρεξήγησες την Μιράντα παρεξήγησες τον οικοδεσπότη, παρεξήγησες τον Museum, παρεξήγησες κι εμένα.
Και για του λόγου το αληθές θα ρίξω ένα κομματάκι απο τις ιστορίες που σέρνω ξοπίσω μου εδώ και 55 χρόνια.

Επαναστάσεις ...1967

Την καλημέρα μου σε όλους
Με αγάπη και σεβασμό

Lefki είπε...

Λίγο καθυστερημένα θα ήθελα να προσθέσω κάτι...
Το προηγούμενο σχόλιό μου ήταν χιουμοριστικό φυσικά και ολίγον από ειρωνικό. Δεν σχολίασα την ανάρτησή σου Θέμη, για τον λόγο πως..δεν χρειάζεται! Πίστευα πως όλοι όσοι διαθέτουμε τον κοινό νου έστω, θα αντιλαμβανόμασταν τον τρόπο που τα λες!
Ο Θέμης ανθέλλην? Για συγκεντρωθείτε λίγο please....
Και να σας πω και κάτι, έτσι, φιλικά. Κάθε είδος φανατισμού, όποιο κι αν είναι αυτό (θρησκευτικό, πολιτικό, εθνικιστικό, οπαδικό) βάζει στους ανθρώπους παρωπίδες. Η σκέψη κλείνεται στα στενά όρια ενός κοπαδιού και περνούν μια ζωή στο σκοτάδι της μονόπλευρης άποψης.
"Ωραίοι ως Άνθρωποι" θα έλεγα εγώ...

museum είπε...

Φίλε Θέμη. Αρχικά να σε ευχαριστήσω για το ότι επικαλείσαι το κείμενο που ανάρτησα στο post μου. Το θεωρώ ιδιαίτερα κολακευτικό για τα γραπτά μου γενικότερα. Παρόλο που εμείς οι δύο δεν έχουμε το ίδιο στυλ γραφής – το δικό σου είναι πιο ανατρεπτικό με έντονη σκωπτική (χιουμοριστική) διάθεση, θα συμφωνήσω με τις αλήθειες που γράφεις. Αν και η συνολική αλήθεια έχει πολλές πλευρές που ως γνωστό συνυπολογίζονται ανάλογα με το βάρος τους και το πόσο σχετικές είναι με το ζήτημά μας.

Κάποιοι δεν το καταλαβαίνουν το ύφος σου και καταφέρονται με αισχρούς χαρακτηρισμούς και εριστικό τρόπο - είναι δικαίωμά τους ο καθένας να έχει το δικό του στυλ. Όμως κάπου στην μέση κάποιος χάνει έτσι το δίκιο του και γίνεται γραφικός έως αδύναμος. Τόσο που η απλή προσπέραση της άποψης του αρκεί ως απάντηση. Ή είναι πανεύκολο να αντικρουστεί.

Επί της ουσίας του θέματος, θα συμφωνήσω με την εκμετάλλευση των μεταναστών από επιτήδειους που ‘αλωνίζουν’, παρέχοντας μισθούς πείνας και μαύρη εργασία που αποδυναμώνουν όλους τους εργαζόμενους, ελλείψει ελεγκτικών μηχανισμών και λόγω ατιμωρησίας. Οι μετανάστες αντιμετωπίζονται όχι ως άνθρωποι αλλά σαν εργαλεία που ανάλογα με την χρησιμότητά τους επιβιώνουν λιγότερο ή περισσότερο. Για το θέμα των διαπρεπών επιστημόνων της Ελλάδας στο εξωτερικό είμαι όχι μόνο σύμφωνος ότι είναι αλήθεια αλλά και ένα αξιοσημείωτο γεγονός. Όσο αφορά την δαιμονοποίησή του Έλληνα (και αντίστοιχα την εξιδανίκευσή του) ξέρεις τη θέση μου. Μία μετριότητα είμαστε όπως όλοι οι λαοί – με τα υπέρ και τα κατά μας. Απλά οι επικλήσεις μας σαν πρώτοι ή τελευταίοι γίνονται τεχνηέντως για να μας προσέξουν οι άλλοι – ενώ οι περισσότεροι μας έχουν γραμμένους.

Καλό σου απόγευμα!

Unknown είπε...

@Leykh, @museum,

Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Θα μπορούσα σχολιάσω επί των σχολίων σας, αλλά ίσως το καλύτερο σχόλιο που θα μπορούσα να κάνω, να είναι να τα αφήσω ασχολίαστα :-))))

Να είστε καλα και να χαμογελάτε! :-)

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Θέμη!
Το θέμα με τους μετανάστες έχει πάρα πολλές παραμέτρους. Η βασική παράμετρος, κατά τη γνώμη μου, είναι η οικονομική. Εξάλλου και οι ίδιοι οι μετανάστες για οικονομικούς λόγους αφήνουν συνήθως την πατρίδα τους και κανείς δεν έγινε μετανάστης έτσι επειδή του τη βάρεσε. Όπως ο μετανάστης σκέφτεται το οικονομικό, έτσι και η χώρα εισαγωγής θα πρέπει κι αυτή να το λάβει υπόψη. Όπως σωστά γράφεις, από την σκοπιά σου, αν δεν ήταν ο μετανάστης ποιον θα είχαμε για δούλο. Όμως, σε μια κοινωνία η οποία σέβεται την αξία του ανθρώπου, μια τέτοια επιχειρηματολογία είναι απαράδεκτη. Ο μετανάστης που θα έρθει εδώ θα πρέπει να απολαμβάνει ισονομία με τον ημεδαπό. Διαφορετικά θα γίνουμε μια κοινωνία με δούλους. Αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν έχουμε αθρόα είσοδο μεταναστών, οι οποίοι, προκειμένου να επιβιώσουν, ανταγωνίζονται για το ποιος θα γίνει καλύτερος και αποτελεσματικότερος και φθηνότερος δούλος. Ούτε όταν έχουμε ένα δύσκαμπτο και ελεεινό νομικό πλαίσιο και ακόμα ελεεινότερη εφαρμογή του, η οποία καθιστά κάθε μετανάστη δυνάμει λαθρομετανάστη, δηλαδή άτομο το οποίο στη μισή ζωή του φλερτάρει με τον χώρο της παρανομίας.

Επίσης, η λογική του καλού δούλου απέναντι στον οποίο νοιώθουμε οίκτο και συμπάθεια εκπορεύεται κυρίως από την μεσοαστική τάξη και πάνω η οποία αγνοεί βολικά το γεγονός ότι ο μετανάστης έχει καταστρέψει τη ζωή των κατώτερων κοινωνικών τάξεων της Ελλάδας, οι οποίοι βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς καμιά δυνατότητα να διεκδικήσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας και καλύτερες αμοιβές και των οποίων οι γειτονιές υποβαθμίστηκαν τραγικά και έγιναν μέρη όπου η ανασφάλεια και η εγκληματικότητα αποτελούν καθημερινό κοινωνικό φαινόμενο. Κι όποιος λέει ότι η έλευση φτωχών και απελπισμένων αλλοδαπών δεν έχει συμβάλει μέγιστα σε αυτό το φαινόμενο, είναι καλοπροαίρετοι ίσως, αλλά σίγουρα ανεδαφικοί.

Μια ρεαλιστική προσέγγιση του ζητήματος των μεταναστών περιλαμβάνει την θέσπιση ενός ορθολογικού και απλού νομικού πλαισίου νόμιμης διαμονής, την είσοδο μόνο των μεταναστών εκείνων οι οποίοι θα μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς μέσα στη δεδομένη κατάσταση της οικονομίας της χώρας και η μέριμνα ώστε η είσοδος των μεταναστών να μην συνεπάγεται υποβάθμιση της ζωής και των εργασιακών δικαιωμάτων των κατώτερων κοινωνικών τάξεων των ημεδαπών.

Τώρα οι άλλοι που μιλούν για τέρατα και σημεία, για συνωμοσίες, για φυλετικό μίσος και φυλετική καθαρότητα και άλλα τέτοια γραφικά, απλώς έχουν βρει πεδίο ελεύθερο, ελλείψη σοβαρών πολιτικών θέσεων, να εκμεταλλευτούν την δυσαρέσκεια που προκαλούν οι αρνητικές συνέπειες της έλλειψης αποτελεσματικής αντιμετώπισης του θέματος από όλες τις κυβερνήσεις που πέρασαν μέχρι τώρα.

Χρύσα

Unknown είπε...

Γεια σου Χρύσα!

Αν και ήρθες λίγο αργά, η συμμετοχή και η άποψή σου προσδίδει ακόμα περισσότερο κύρος στο θέμα που συζητήσαμε και είμαι σίγουρος πως θα διαβαστεί και θα προβληματίσει αρκετούς.

Πάντως υπάρχουν μερικά σημεία σ’ αυτά που λες για τα οποία έχω κάποιες ενστάσεις , όπως π.χ. ότι θεωρείς δική μου «επιχειρηματολογία» την αντιμετώπιση των μεταναστών ως «δούλους», ενώ ουσιαστικά η τοποθέτησή μου εμπεριέχει αρκετή δόση ειρωνείας για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται (όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης, είναι γεγονός).

Επίσης, το να λέμε ότι δεν υπάρχει ένα απλό και ορθολογικό πλαίσιο νόμιμης διαμονής, είναι εύκολο… Όταν όμως σκεφτούμε πώς θα καθοριστεί και το κυριότερο - πώς θα εφαρμοστεί αυτό το πλαίσιο, τότε καταλήγουμε σε αδιέξοδο. Σκέψου το εξής απλό: Μαζεύεις από τη θάλασσα μισοπεθαμένους 30 λαθρομετανάστες. Τους δίνεις φαγητό, ρούχα, περίθαλψη κλπ και τους ρωτάς από πού έρχονται. Κανένας δε θα απαντήσει. Δεν έχουν χαρτιά, δεν έχουν τίποτα. Σε όποια χώρα κι αν τους επιστρέψεις , Πακιστάν, Αφγανιστάν, ή ακόμα και στην τελευταία χώρα μέσω της οποίας ήρθαν στην Ελλάδα (συνήθως είναι η Τουρκία), οι χώρες αυτές δε θα τους δεχτούν και θα αρνηθούν οποιαδήποτε ανάμειξη. Τι κάνεις τότε ; Πρόσεξε τι θα απαντήσεις, γιατί και για πολλούς άλλους λαούς, πολύ πιο «ανεπτυγμένους» από εμάς, η Ελλάδα δεν είναι παρά ένα ακόμα… -ισταν (Ελλαδιστάν δηλαδή :-)). Δε νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε και πολλά σα μεμονωμένη χώρα, γιατί με την ίδια και χειρότερη λογική έχουν το δικαίωμα να μας αντιμετωπίζουν και οι «ισχυρότεροι» λαοί (ήδη είμαστε στο στόχαστρο αρκετών χωρών, σχετικά με την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων)!

Τώρα για τους άλλους που είδαν το θέμα και δεν κατάλαβαν τίποτα, δεν έχω να πω τίποτε περισσότερο. Ο φανατισμός τους είναι τέτοιος που δεν τους επιτρέπει καν να σκεφτούν λογικά, ή ακόμα χειρότερα όπως είπες κι εσύ, εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να λαϊκίσουν, να φοβερίσουν, να απειλήσουν, και στην τελική να ντροπιάσουν τους εαυτούς τους, αλλά και να εκθέσουν την χώρα μας με τη συμπεριφορά τους. Αυτοί είναι οι πραγματικοί ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Θέμη!

Η Τουρκία έχει υπογράψει σύμβαση, βάσει της οποίας υποχρεούται να δέχεται την επαναπροώθηση λαθρομεταναστών που έχουν εισέλθει παράνομα στη χώρα μας από το έδαφός της. Βέβαια, πετάει αετό.
http://www.mfa.gr/www.mfa.gr/Articles/el-GR/071007_fo1915.htm

Αυτό φαίνεται από τις αιτήσεις ασύλου. Οι περισσότεροι μετανάστες οι οποίοι προωθούνται μέσω Τουρκία συνήθως ζητούν άσυλο για διάφορους λόγους. Δεν βρήκα πολύ πρόσφατα στατιστικά, αλλά βρήκα αυτά
http://www.unhcr.gr/exec/greekPInewstats.htm

Επίσης, από τα στοιχεία της απογραφής του 2001 προκύπτει ότι οι Αλβανοί αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των μεταναστών, σύμφωνα με έρευνα του Mediterranean Migration Observatory
http://www.mmo.gr/pdf/general/IMEPO_Report_Final_Greek.pdf
δες σελίδα 15

Οι Βούλγαροι, η δεύτερη πολυπληθέστερη (αλλά μακράν μικρότερη σε μέγεθος) ομάδα μεταναστών, αποτελουν πλέον πολίτες της ΕΕ, παρόλη τη θέσπιση μεταβατικού καθεστώτος ως προς το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας.

Συνεπώς, όταν μιλάμε για μετανάστευση στην Ελλάδα, μιλάμε κυρίως για Αλβανούς.

Τώρα, τι εννοώ όταν μιλάω για ελλειπές και παράλογο καθεστώς εισόδου.
Προκειμένου κάποιος μη πολίτης ΕΕ να έρθει να δουλέψει νόμιμα στην Ελλάδα, θα πρέπει να γίνει πρόσκληση από εργοδότη. Η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά περίπλοκη και ψυχοφθόρα, με αποτέλεσμα ο εργοδότης, στην πράξη, να λέει στον αλβανό να έρθει στη χώρα και βλέπουμε.
Το "και βλέπουμε" οφείλεται σε μια μακροχρόνια πρακτική του ελληνικού κράτους να προβαίνει σε εκ των υστέρων νομιμοποιήσεις των αλλοδαπών που διαμένουν παράνομα στη χώρα. Βεβαίως, έτσι πως είναι τα πράγματα, αυτό είναι αναπόφευκτο, γιατί καταλήγουμε να έχουμε πολλούς λαθρομετανάστες που ούτε ασφαλίζονται, ούτε πληρώνουν φόρους. Αυτό είναι παράλογο, γιατί η ουσία είναι να μην μαθαίνεις τον αλλοδαπό να ζει στην παρανομία, αλλά να τον καθιστάς εξ αρχής σοβαρό και υπεύθυνο πολίτη.

Ένα δεύτερο ζήτημα είναι η περίπλοκη διαδικασία ανανέωσης άδειας παραμονής. Μέχρι τώρα οι αλλοδαποί αγόραζαν τα ένσημά τους από το ΙΚΑ και νομιμοποιούνταν. Τώρα, έπεσε κεραυνός εν αιθρία ότι θα έπρεπε να έχουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ενσήμων από τον εργοδότη τα προηγούμενα χρόνια. Βεβαίως, ελάχιστοι εργοδότες κολλαν ένσημα, με αποτέλεσμα να βρεθούν άνθρωποι με μακροχρόνια παραμονή στην Ελλάδα, χωρίς τη δυνατότητα να ανανεώσουν τις άδειες παραμονής τους.

Τρίτον, ακόμα κι αν μένεις στην Ελλάδα πολλά χρόνια, ανανεώνεις την άδειά σου μόνο για 2. Για να την ανανεώσεις για περισσότερα πρέπει να δώσεις κάτι εξετάσεις ελληνικής γλώσσας (γραπτά και προφορικά) και νομίζω κάτι εξετάσεις για ιστορία και πολιτισμό (δεν είμαι σίγουρη), πράγματα εξωγήινα για τον ταλαιπωρίδη αλλοδαπό. Συνεπώς, όλοι είναι με διετείς άδειες. Πριν λήξει η άδεια, κάνεις αίτηση για καινούρια και σου δίνουν βεβαίωση η οποία ισχύει μέχρι την έκδοση της άδειας. Με αυτήν την βεβαίωση όμως δεν μπορείς να ταξιδέψεις εκτός Ελλάδας. Η άδεια όμως μπορεί να κάνει 1 και 2 ακόμα χρόνια μέχρι να εκδοθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορείς στο ενδιάμεσο να πας στην πατρίδα σου. Αυτά είναι μέγιστες καραγκιοζιές και απαράδεκτα πράγματα.

Τέταρτον, είναι το ζήτημα της εγγραφής στο σύστημα Σενγκεν που είναι ένας κατάλογος ανεπιθύμητων αλλοδαπών. Σε αυτόν γράφεσαι, μεταξύ άλλων και για παράνομη είσοδο. Έχει βγει σειρά νόμων για την αυτοδίκαιη διαγραφή από αυτόν των αλλοδαπών οι οποίοι νομιμοποιούνται εκ των υστέρων, αλλά γίνονται ένα σωρό λάθη, γιατί στην πράξη κανείς δεν τους σβύνει από το σύστημα (κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο, χρειάζεται άπειρο προσωπικό) και χωρίς δικηγόρο δεν υπάρχει περίπτωση οι άνθρωποι αυτοί να βρουν άκρη όταν θα ανακληθεί η άδειά τους ή δεν θα ανανεωθεί γι αυτό το λόγο.

Τέλος, υπάρχει το ζήτημα της μη επαρκούς ενημέρωσης, που είναι ένα πρακτικά δυσεπίλυτο ζήτημα. Ο αλλόδαπός, ψιλομιλάει ελληνικά και δεν έχει ιδέα από νόμους και τέτοια. Το κράτος δεν μπορεί να ξοδεύει άπειρα λεφτά για να έχει καλοκάγαθους υπαλλήλους σε όλες τις υπηρεσίες να τρώνε 300 ώρες να εξηγήσουν στον κάθε ένα τι πρέπει να κάνει. Οι δικηγόροι κοιτάνε το συμφέρον τους, γιατί είναι επαγγελματίες και όχι φιλανθρωπικές οργανώσεις, ο δε αλλοδαπός, όπως και ο έλληνας, δεν έχει μάθει ότι η νομική συμβουλή πληρώνεται, αλλά νομίζει ότι είναι τζάμπα και θα πληρώσει μόνο αν κάνει δικαστήριο. Κι ακριβώς εκεί καταλήγει τελικά γιατί κανείς δεν του εξηγεί πολύ πολύ πολύ υπομονετικά τι πρέπει να κάνει και καταλήγει λαθρομετανάστης, παρόλο που ο άνθρωπος εργάζεται σκληρά. Καμιά φορά κι όλας, καταλήγει και εγκληματίας, γιατί ούτως ή άλλως ζει στις παρυφές της παρανομίας και δεν την θεωρεί και κάνα σπουδαίο πράγμα και πρέπει να φάει. Μάλιστα, πολλοί επιτήδιοι, συνήθως συμπατριώτες των αλλοδαπών, εξαπατούν τους δικούς τους ανθρώπους υποσχόμενοι νομιμοποίηση και λαγούς με πετραχείλια και άλλα τέτοια εξωπραγματικά, αν τους δώσεις λεφτά. Και καταλήγουν οι αλλοδαποί υπόδικοι για πλαστογραφία...

Γενικά, τα προβλήματα είναι πάρα πολλά. Δεν θέλω να υποβαθμίσω το ζήτημα της εγκληματικότητας των αλλοδαπών για άλλους λόγους πχ επειδή λόγω της φτώχιας και των συνθηκών ζωής έχουν καταλήξει να γίνουν εγκληματικές προσωπικότητες ή ήταν ήδη εγκληματίες στη χώρα τους ή είναι υπανάπτυκτοι άνθρωποι στερούμενοι έλλογης σκέψης και δυνατότητας ομαλής κοινωνικής συμβίωσης στη δική μας κοινωνία εξ αρχής (βλ. μουσουλμάνοι, όπως εκείνο το ζώο στην Κρήτη που πήγε και βίασε μια μεσήλικη κυρία που τον τάιζε από ανθρωπιά). Ωστόσο, δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι και η στάση του ελληνικού κράτους ωθεί στην παρανομία και συνακόλουθα στην εγκληματικότητα, άτομα τα οποία υπό διαφορετικές συνθήκες θα ζούσαν όμορφα και ειρηνικά.

Χρύσα